Američka strategija

Edukacijom mladih srezali korištenje e-cigareta

Nakon 2019. i pet milijuna učenika i studenata korisnika e-cigareta u SAD-u ih, danas e-cigarete koristi 1,6 milijuna. U samo posljednjih godinu dana riječ je o padu za oko četvrt milijuna mladih korisnika. Podatke iz nacionalnog istraživanja ispred Odbora za energiju i trgovinu Zastupničkog doma američkog Kongresa iznio je Brian King. Kao direktor Centra za duhanske proizvode pri Agenciji za hranu i lijekove (FDA) King je naveo podatke tijekom saslušanja nazvanog Procjena programa FDA za hranu i duhan. Naime, od 2009. godine u Americi je upravo FDA ovlaštena za nadzor proizvodnje, marketinga, zakonitost distribucije duhanskih proizvoda, ali i programe prevencije i liječenja tih ovisnosti.

Preventabilan rizik

Korištenje duhana među mladima je u potpunosti preventabilan zdravstveni rizik, izjavio je King ispred ovog Odbora koji je objavio transkript njegova saslušanja. Tema navedenog saslušanja jest ugrubo rečeno rad, rezultati i plan FDA kad su u pitanju duhanski proizvodi i hrana. Podaci o pušenju među odraslim građanima SAD-a također ukazuju na pad u posljednjem destljeću. Danas je riječ o 11,5 posto odraslih pušača.

- Ovo nisu samo brojevi, ovo su ljudi koji će živjeti zdravije živote, poručio je King članovima odbora obrazlažući naredni plan i strategiju Centra koji vodi. Iznoseći velike brojke zapljene duhanskih proizvoda koji nisu prošli potrebne konrole, naveo je glavne postavke strategije: dobro regulirano tržište, prevenciju početka pušenja, ohrabrivanje ljudi koji puše da prestanu i smanjenje štete od pušenja. Od brojnih prijava različitih proizvođača i distributera e-cigareta, Centar pri FDA autorizirao je, izjavio je King, 34 vrste e-cigareta.

Kao dio naše evulacije ovih proizvoda, uz ostalo, FDA je utvrdila da je njihov potencijal za dobrobit odraslih pušača veći od rizika koji predstavljaju za mlade ljude, rekao je King.

Kao jedan od ciljeva strategije naveo je unapređivanje znanja i razumijevanja rizika povezanih s duhanskim proizvodima izrijekom navodeći kako su edukativne kampanje dokazano uspješna strategija za smanjenje i prevenciju korištenja duhanskih proizvoda, posebno među mladima.

Uspjeh kampanje

Kao i u pojedinim europskim zemljama, fokus i prevencija prioritetno su okrenuti prema mladoj populaciji pri čemu se odrasle ovisnike o pušenju ne smije zakinuti za potencijal manje štetnih duhanskih proizvoda kao alata za prestanak ili smanjenje pušenja. Opisao je njihovu kampanju naziva The Real Cost navodeći da je oglas kampanje imao više od 26 milijardi pregleda. Procjenjuju da su time od početka pušenja spriječili više od pola milijuna tinejdžera i mladih.

- Prevencija je u središtu našeg rada. Gotovo 90 posto odraslih dnevnih pušača započelo je pušiti do 18te godine života. Korištenje duhanskih proizvoda, neovisno koje vrste, gotovo uvijek započinje tijekom adolescencije kad je mozak najosjetljiviji na nikotinsku ovisnost. Zaštititi mlade od opasnosti duhanskih proizvoda jedna je od najvećih odgovornosti Agencije, zaključio je King.

Loading...